Wsparcie hufców
Wsparcie hufców
Wsparcie drużyn
Wsparcie drużyn
Wsparcie drużyn
Wsparcie drużyn
Wsparcie hufców
Wsparcie hufców
Wsparcie hufców
REGULAMIN IV “KĄPIELI METODYCZNEJ
1. UCZESTNICY
1.1 “Kąpiel Metodyczna” jest formą kształcenia przeznaczoną dla instruktorek/instruktorów harcerskich, bądź osób pełniących funkcje instruktorskie w określonych komendach - drużyn (drużynowy i przyboczni), szczepów (komendant, z-cy, kwatermistrz, członek komendy), hufców (możliwe poszerzenie o np. Przewodniczącego KSI). Dla uproszczenia, o ile w niniejszym regulaminie mowa jest o instruktorach, rozumie się przez to także instruktorki i instruktorów, jak i osoby niebędące instruktorami, a zakwalifikowane jako uczestnicy lub kadra na Kąpiel Metodyczną. Uczestnikami mogą być także przyboczne/przyboczni, którzy przyjeżdżają na tę formę kształcenia ze swoim drużynowym. Osoby niepełnoletnie mogą przyjechać i uczestniczyć w Kąpieli Metodycznej tylko w jednym patrolu z pełnoletnim opiekunem.
1.2. Z informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania danych osobowych można się zapoznać pod adresem: www.zhp.pl/rodo.
2. ORGANIZATORZY
2.1 Organizatorem “Kąpieli metodycznej” jest Ruch Programowo - Metodyczny “Ręka Metody” wspólnie z Komendą Chorągwi Stołecznej ZHP i Komendą Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej ZHP.
3. KOMENDA KĄPIELI METODYCZNEJ
3.1 W imieniu organizatora występuje Komenda “Kąpieli metodycznej”. Komenda “Kąpieli metodycznej” zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego regulaminu oraz do rozpatrywania i rozstrzygania związanych z regulaminem wszelkich rozbieżności, sporów
i wątpliwości.
4. FORMA BIWAKOWANIA
4.1 “Kąpiel Metodyczna” składa się z biwaków a w nich podobozów, w których obozuje do 40 uczestników. Każdy podobóz składa się z kadry Kąpieli Metodycznej oraz ze zgłoszonych patroli instruktorskich skupiających, zgodnie z punktem 1.1. niniejszego regulaminu, odpowiednio:
-
drużynowego i jego przybocznych oraz w wypadku gdy drużynowy jest niepełnoletni, pełnoletniego opiekuna, który jest instruktorem ZHP;
-
członków konkretnej komendy szczepu (drużynowym zalecamy własne patrole z przybocznymi);
-
członków konkretnej komendy hufca.
Osoby niepełnoletnie przebywają na terenie Kąpieli Metodycznej w ramach zorganizowanych dwóch biwaków HAL w ramach 6 obozów.
4.2 Biwaki podobozów będą oddalone od siebie tak, by zoptymalizować bezpieczeństwo kadry i uczestników. Każdy podobóz będzie miał własne zaplecze kuchenne, sanitarne, organizacyjne i programowe, pozwalające na samodzielne funkcjonowanie. Podobozy będą odpowiednikiem drużyn instruktorskich. Jedyne możliwe formy kontaktu między podobozami i członkami drużyn instruktorskich odbywać się będą w czasie i na zasadach określonych przez Komendę Kąpieli Metodycznej - z zachowaniem wszelkich form bezpieczeństwa, jak np. dystans społeczny między instruktorami z poszczególnych podobozów. Kontakty te będą ograniczone do niezbędnego minimum.
5. TERMIN I MIEJSCE KĄPIELI METODYCZNEJ
5.1 IV Kąpiel Metodyczna odbędzie się na terenie leśnym bazy Hufca ZHP Tuchola nad jez. Białym.
( https://goo.gl/maps/zDGRt9ZC1thY4yQR6)
Rozpoczęcie: piątek 28 sierpnia godz . 11.00.
Przyjazd uczestników i zakwaterowanie: 9.00 - 10.30.
Zakończenie: niedziela 30 sierpnia godz. 16.00.
5.2 Uczestnicy Kąpieli Metodycznej na minimum 3 dni przed rozpoczęciem imprezy otrzymają drogą mailową szczegółowe informacje o zakwalifikowaniu się do konkretnego podobozu wraz z instrukcjami dotyczącymi wejścia i wjazdu na teren Kąpieli Metodycznej.
5.3 Przed Kąpielą Metodyczną odbywają się jednodniowe warsztaty z obozownictwa będące też kwaterką Kąpieli Metodycznej (dla chętnych, przy czym liczba miejsc w ramach każdego obozowiska jest ograniczona).
Chęć uczestniczenia w tych warsztatach należy odnotować w zgłoszeniu.
Termin rozpoczęcia warsztatów: czwartek 27 sierpnia godz. 11.00. Przyjazd uczestników i zakwaterowanie: 9.00 - 10.00. Termin zakończenia: piątek 28 sierpnia godz .10.00
Uczestnikom nie wolno przybywać na miejsce Kąpieli Metodycznej przed rozpoczęciem formy na którą zostali zakwalifikowani.
6. INFORMACJE O KĄPIELI METODYCZNEJ I KONTAKT
Wszelkie informacje o Kąpieli Metodycznej zamieszczane są na stronie www.rekametody.pl .
Adres e-mail do korespondencji: rekametody@zhp.net.pl .
7. SKŁADKA ZADANIOWA
7.1 Dodatkowa składka zadaniowa za udział w IV Kąpieli Metodycznej, zwana dalej składką zadaniową, wynosi w odniesieniu do jednego uczestnika:
-
130 zł podstawowa składka zadaniowa.
-
150 zł podstawowa składka zadaniowa rozszerzona o jedną zamówioną koszulkę.
-
170 zł podstawowa składka zadaniowa rozszerzona o dwie zamówione koszulki.
-
20 zł dodatkowa składka zadaniowa za udział w warsztatach z obozownictwa.
Udział w Kąpieli Metodycznej jest dofinansowywany ze środków NIW i ROHiS zgodnie z decyzjami komend poszczególnych Chorągwi.
7.2 Wpłaty składki zadaniowej należy dokonać w ciągu 14 dni od daty wysłania zgłoszenia na formę. Wpłata powinna obejmować cały patrol i stanowić sumę podstawowych składek zadaniowych lub rozszerzonych składek zadaniowych - zgodnie z wysłanym przez komendanta patrolu zgłoszeniem.
7.3 Wpłaty, o której mowa w pkt 7.2 dokonać należy na rachunek bankowy: 63 1140 1010 0000 5424 7800 1020 (dane do przelewu: Chorągiew Stołeczna ZHP, ul. Piaskowa 4, 01-067 Warszawa).
7.4 W przypadku większej liczby uczestników z danego hufca rekomendujemy wspólną płatność.
7.5 W tytule przelewu należy wpisać: „wpłata składki zadaniowej IV Kąpiel Metodyczna” oraz wskazać nazwę/nazwy patroli, których dotyczy składka.
7.6 Zakwalifikowanym uczestnikom, którzy w uzasadnionych przypadkach zrezygnowali z udziału w “Kąpieli Metodycznej” po wpłaceniu składki zadaniowej i powiadomili o tym organizatora na adres e-mail: rekametody@zhp.net.pl przed 21 sierpnia 2020, przysługuje prawo zwrotu części podstawowej składki zadaniowej w wysokości 50 zł, w terminie 7 dni od zakończenia formy. W przypadku odwołania formy przez organizatora np. w związku ze zmianą przepisów powszechnie obowiązujących, uczestnikom przysługuje pełny zwrot podstawowej składki zadaniowej. Zwrot za koszt koszulki następuje, o ile organizator w danym momencie na dzień zaistnienia okoliczności odwołania formy nie poniósł zobowiązań finansowych związanych z ich produkcją. W przypadku, gdy takie zobowiązania zostały już poniesione, organizator zapewnia wydanie koszulek opłaconych w ramach składki zadaniowej.
7.7 Każdy uczestnik formy na życzenie otrzyma fakturę za opłacenie składki zadaniowej za udział w formie o ile w ciągu 7 dniu od daty wpłacenia składki zadaniowej poinformuje o tym organizatora na adres e mail: rekametody@zhp.net.pl podając dane do faktury, kwotę oraz datę opłacenia przelewu. Możliwe jest wystawienie faktury lub noty księgowej dla jednostek ZHP w inny sposób ustalony z organizatorem.
7.8 W ramach składki zadaniowej organizator zapewnia w trakcie formy:
● program zgodny z celami formy,
● miejsce do rozstawienia namiotu, możliwość skorzystania z polowego zaplecza sanitarnego i kuchennego,
● pełne wyżywienie od obiadu w piątek do obiadu w niedzielę (3 obiady, 2 śniadania, 2 kolacje, woda pitna, herbata, owoce)
● podstawowe środki ochrony osobistej: ogólnodostępne płyny do dezynfekcji rąk, dezynfekcji powierzchni, maseczki chirurgiczne w ilości minimum 10 sztuk na uczestnika
7.9 Ze względów bezpieczeństwa i związanych z tym obostrzeń organizacyjnych obowiązuje ograniczona liczba miejsc zarówno na Kąpieli Metodycznej, jak i na poprzedzających ją warsztatach z obozownictwa. O przyjęciu na Kąpiel Metodyczną oraz warsztaty z obozownictwa decyduje kolejność zgłoszeń wraz z terminowymi wpłatami składki zadaniowej. W przypadku przekroczenia liczby zgłoszeń w stosunku do możliwości organizacyjnych, Organizator zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia na formę. Wówczas obowiązuje pełny zwrot składki zadaniowej w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
7.10. Informacja o zakwalifikowaniu na formę przekazana zostanie przez Organizatora drogą mailową najpóźniej do dnia: 31 lipca 2020 roku na wskazany w zgłoszeniu adres e-mail.
8. WARUNKI UCZESTNICTWA
8.1 Warunkiem uczestnictwa w IV “Kąpieli Metodycznej” jest:
● opłacona podstawowa składka członkowska za bieżący rok;
● wiek: minimum 16 lat; w przypadku osób które nie ukończyły 18 lat obowiązkowa jest obecność pełnoletniego członka ZHP w patrolu;
● wypełnienie zgłoszenia przez komendanta patrolu w terminie do 27 lipca 2020 roku; zgłoszenie udostępnione jest na stronie: www.rekametody.pl - podstrona Kąpiel Metodyczna;
● terminowa (14 dni od zgłoszenia) wpłata składki kwoty odpowiadającej zadeklarowanej w zgłoszeniu liczbie osób w patrolu, uwzględniająca rozszerzone składki zadaniowe o koszt koszulki/koszulek;
● podpisanie oryginałów Regulaminów i Oświadczenia uczestnika w momencie przybycia na właściwą formę Kąpieli Metodycznej;
● w przypadku osób niepełnoletnich - doręczenie oryginału karty uczestnika w terminie do 19 sierpnia 2020 roku na adres: Chorągiew Stołeczna ZHP, ul. Piaskowa 4, 01-067 Warszawa; jeżeli przekazanie karty w tym terminie nie będzie możliwe, należy skan karty przesłać na adres mailowy chorągiew@stoleczna.zhp.pl, a jej oryginał BEZWZGLĘDNIE zabrać ze sobą na Kąpiel Metodyczną i przedłożyć ją na miejscu organizatorom. Brak ORYGINAŁU karty uniemożliwia danej osobie uczestnictwo w formie bez możliwości uzyskania zwrotu kosztów.
8.2 Uczestnicy są zobowiązani do:
a) przestrzegania Prawa Harcerskiego;
b) przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu czy stosowania innych używek;
c) aktywnego udziału w zajęciach, poszanowania innych uczestników formy oraz realizacji zadań zleconych przez komendę kursu;
d) przestrzegania zasad bezpieczeństwa obowiązujących na Kąpieli Metodycznej;
e) przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu oraz regulaminów obowiązujących na
obozach harcerskich; pełna lista regulaminów zostanie przekazana uczestnikom na 7 dni przed rozpoczęciem formy;
f) natychmiastowego udania się na miejsce zbiórki alarmowej (wskazanej przy rejestracji na formę) w przypadku otrzymania od kadry Kąpieli Metodycznej lub drogą telefoniczną ostrzeżenia o zbliżającym się zagrożeniu pogodowym (lub innym);
g) przestrzegania przepisów BHP i ochrony przeciwpożarowej podczas trwania formy, w tym stosowania się do instrukcji komendy Kąpieli Metodycznej i prowadzących zajęcia;
h) dbałości o środowisko naturalne i jego zasoby;
i) uczestniczenia we wszystkich zajęciach podczas formy w koszulce "Ręki Metody" lub w mundurze harcerskim - zgodnie z wytycznymi organizatora;
j) noszenia koszulek lub mundurów na poszczególnych zajęciach zgodnie w wytycznymi organizatora.
8.3 W czasie “Kąpieli Metodycznej” uczestnicy nie korzystają z telefonów komórkowych (wyjątkiem jest robienie zdjęć i filmowanie), chyba że wynika to z programu formy lub wymaga tego sytuacja losowa (po uzgodnieniu z komendą).
8.4 Uczestnicy formy z chwilą zgłoszenia wyrażają zgodę na publikację zdjęć i materiałów wypracowanych podczas formy dla celów promocji, upowszechniania jego rezultatów oraz w ramach działań promocyjnych RPM Ręka Metody, Komendy Chorągwi Stołecznej ZHP, Komendy Chorągwi Kujawsko- Pomorskiej ZHP oraz instytucji dofinansowujących organizację kursu.
8.5 Uczestnicy formy z chwilą zgłoszenia wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ankiecie zgłoszeniowej dla potrzeb przygotowania, przeprowadzenia i organizacji “Kąpieli metodycznej” zgodnie z obowiązującymi w ZHP zasadami dotyczącymi RODO.
8.6 Za nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu organizator formy ma prawo usunąć uczestnika z listy uczestników formy. W takim przypadku uczestnikowi nie przysługuje zwrot składki zadaniowej.
8.7 Każdy z uczestników powinien posiadać:
-
namiot - ze względu na bezpieczeństwo związane z Covid - 19 każdy uczestnik śpi w swoim namiocie. Możliwe jest zamieszkiwanie w namiocie przez małżeństwo lub rodzeństwo mieszkające na co dzień w jednym domostwie;.
-
materac lub karimatę i śpiwór i pozostały sprzęt biwakowy (np. czołówkę czy latarkę, menażkę)
-
kompletne umundurowanie,
-
apteczkę podręczną, latarkę, sztućce, menażkę, kubek, zmywak (gąbkę do mycia naczyń),
-
miskę do mycia się - obowiązkowo ze względu na przestrzeganie zasad związanych z Covid - 19
-
komplet ubrań na każdą pogodę, ubranie sportowe
-
koszulki Ręki Metody (sugerowane 2 szt, z jakiekolwiek formy Ręki Metody; na formie chodzimy wyłącznie w mundurach i koszulkach Ręki Metody)
-
linkę bawełnianą przydatną do obozownictwa zgodną ze wskazówkami organizatora zawartymi w liście do uczestników,
-
siedzisko na ognisko (każdy idzie ze swoim).
-
własny mały pojemnik ze środkiem do dezynfekcji rąk oraz zapewnienie sobie sposobu na posiadanie go wraz z maseczkami zawsze przy sobie (np. saszetka przy pasku)
-
butelkę na wodę
-
pozostałe rzeczy wymienione w listach do patrolowych wysłanych przez Organizatora
9. BEZPIECZEŃSTWO
9.1 Ze względu na epidemię Covid-19 obowiązują zaostrzone zasady higieniczne i zasady bezpieczeństwa. Organizator ma prawo do ich modyfikowania w związku z aktualną sytuacją. Niniejszy regulamin zawiera szereg zasad związanych z bezpieczeństwem podczas epidemii Covid - 19. Każdy uczestnik jest zobowiązany do bezwzględnego ich przestrzegania. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa na Kąpieli Metodycznej ujęte w Regulaminie Bezpieczeństwa uczestnicy otrzymają na 3 dni przed rozpoczęciem Kąpieli Metodycznej. W razie zmiany sytuacji epidemiologicznej mogą one ulec zmianie, o czym uczestnicy zostaną niezwłocznie powiadomieni przez Organizatora.
9.2 W razie wystąpienia jakiegokolwiek zagrożenia dla życia lub zdrowia uczestników, każda osoba obecna podczas zdarzenia jest bezwzględnie zobowiązana do poinformowania o zaistniałym fakcie Organizatora oraz odpowiednie służby, a nadto - w miarę swoich umiejętności i możliwości - do udzielenia pomocy potrzebującym.
9.3 Każdy uczestnik i członek kadry, pod rygorem opuszczenia biwaku, zobowiązany jest poddać się badaniu temperatury ciała za pomocą termometru bezdotykowego na prośbę swoich przełożonych lub służb bezpieczeństwa i medycznych.
9.4.Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgubione lub uszkodzone mienie uczestników.